7 Eylül 2010 Salı

Japonca Klavye Yüklemek

Sitenin kelimeler kısmını hazırlarken, kelimelerin hiragana ve kanjilerini de girmek istiyordum. Ama nasıl gireceğimi bilmiyordum. Google translate ile çevirip koymayı düşündüm. Zor geldi. Bir program yükledim, serial istedi. Böyle olunca ben de bu işten vazgeçtim.
İşyerinde Çince klavyeyi çok basit bir şekilde kurup kullandıklarını görünce, hemen kendi bilgisayarıma Japonca'yı yükledim. Meğer pek kolay birşeymiş. Sizinle de paylaşayım :)



1. Bilgisayarınızda Japonca karakterlerin yüklü olması gerekiyor. Aşağıdaki yazıyı kutu kutu değil de resimlerdeki gibi görüyor olmanız lazım:
せんせい / 先生
(Yazıyı göremiyorsanız şu adımları izleyerek karakterleri yükleyin: Japonca karakterleri yüklemek)

2. XP için yolumuz şu şekilde: Başlat > Denetim Masası > Bölge ve Dil Seçenekleri > "Diller" sekmesi > "Ayrıntılar" butonu > "Ekle" > "Japonca"
Windows7 için de aynı sayılır: Başlat > Denetim Masası > Bölge ve Dil Seçenekleri > "Klavyeler ve Diller" sekmesi > "Klavye değiştir" butonu > "Ekle" > "Japonca" (Microsoft IME'yi yükleyin)



3. "Ekle" butonunu gördüğünüz, klavyelerin listelendiği pencerede, "Dil Çubuğu" sekmesini göreceksiniz. Bu sekmede Dil çubuğunu görev çubuğuna yerleşik olarak seçin.


4. Dil çubuğundan Japonca'yı seçip, bir word dosyası açıp deneyelim :)

Dil çubuğundan "İnput Mode"u "Hiragana" seçelim. Ve "sensei" yazmayı deneyelim.


Yukarıdaki gibi yazması gerekiyor. Burada çok önemli bir nokra 'i' harfinin Türkçe klavyedeki 'ı' tuşu ile yazılıyor olması. "sensei" yazarken i yerine ı kullanın.

Yazıdığınızı Hiragana ile yazar. Ama siz bunun farklı bir versiyonunu istiyorsanız, kelimeyi yazmayı bitirdiğinizde klavyedeki "Boşluk/Space" tuşuna basın. İlk bastığınızda kelimenin en çok kullanılan hali gelir. İkinci defa bastığınızda seçenekleriniz listelenir:


Başındaki sayıyı tuşlayarak seçebilirsiniz :)

3 yorum:

  1. hocam link değişimi yapalımmı :)

    YanıtlaSil
  2. Olur :) Sitenizi biraz inceledikten sonra linklere eklerim^^

    YanıtlaSil
  3. Klavyeyi japonca yaptıktan sonra hece hece değil harf harf yazıyorum türkçedeki gibi.Bunu nasıl düzeltebilirim? Yani wataşi yazacağımda harfleri ayrı ayrı giriyor.Space'e bastığımda ise kutucuk gelmiyor karşıma.

    YanıtlaSil