11 Ocak 2009 Pazar

"matrixsakini'nin Japonca Notları" Hakkında

Sınavlardan ve projelerden sıkılan ben, kafamı biraz dağıtmak için uzun zamandır istediğim bir işe adım atım. Japonca kursuna başladım :)

Hafta sonları 6 saatlik ücretsiz bir kurs. Çok güzel, genç bir öğretmenimiz var. Sınıf 25 kişilik ama genelde 10-15 kişi katılıyor. Çoğu üniversite öğrencisi, liseliler de var, bir de japon ortaklı bir firmada çalışan abimiz var. SHIN NIHONGO no KISO I adında bir kitap edindik. Şimdilik herşey güzel :)

Bu blogda öğrendiklerimi haftalık olacak anlatmayı düşünüyorum. Ne kadar sürdürebilirim bilmiyorum ama denemekte zarar yok :D Böylece hem öğrendiklerimi tekar etmiş olacağım hem de düzenli not tutmuş olacağım. Notları kaybetme olasılığının da olmaması güzel birşey :P

Sıfırdan başladığım için öğrenmek isteyen herkes benimle birlikte japonca öğrenebilecek. Dil öğrenmek elbette kolay iş değil ve çalışmadan olmaz. Alfabe, kelimeler bir kere okunarak ezberlenmiyor :P Ama teknik olarak çok zor görünmüyor şimdilik. Cümle yapıları Türkçe'ye benziyor hatta eklerin ayrı yazılması ve pek değişmemesi nedeniyle Türkçe'den daha kolay diyebilirim. Yani iş biraz çaba göstermeye kalıyor... Haydi, kolay gelsin :)

Herkese iyi günler!

4 yorum:

  1. Aman Allah' ım? Ücretsiz Japonca kursu mu? Şaka gibi...

    Nerede bu kurs acaba? Gerçi ücretsiz olduğuna göre herkese açık değildir herhalde?

    YanıtlaSil
  2. yorumunu yeni gördüm, kusura bakma. ben kocaeli'deyim. KOMEK'in kursu ücretsiz ve herkese açık! kendimi gerçekten çok şanslı hissediyorum :)

    YanıtlaSil
  3. O_O bi dakika..11 ocak..ilk kur... hangi kurs ya bu.. merkezdeki şubedeki miydi? yoksa yahya kaptan mı O_O merak merak merak..

    YanıtlaSil
  4. 11 Ocak 2009 geçen sene sayılır. Bu yıl da açıldı, hatta dün ilk sınavlarını oldular^^ Kuzenimden biliyorum. Bu sene sadece 1. kur açıldı o da Yahya Kaptan'da. 3.kur da açılabilir diyorlar, bekliyoruz...

    YanıtlaSil