15 Ocak 2009 Perşembe

Hiragana

Japonca'da Hiragana, Katakana ve Kanji olmak üzere üç farklı yazı sistemi kullanılır. Hiragana ve Katakana'yı alfabe (hece alfabesi) olarak nitelendirebilirsek de Kanji için alfabe tanımını kullanmak doğru olmaz.
Hiragana, kökeni Japonca olan kelimelerin ve ek, bağlaç ve edatların yazımında kullanılmaktadır. Japonca'ya diğer dillerden geçen sözcüklerin yazımında ise Katakana alfabesi kullanılır. Kanji ise kelime köklerini yazmakta kullanılır. Yani her bir Kanji bir sözcüğü karşılar diyebiliriz. Kanji'yi yazım ve birleşim kurallarından ötürü bir alfabe olarak nitelendirmek yanlış olur. Örnek olarak: Kitap anlamına gelen "hon" hiragana ile "ほん" şeklinde yazılırken, Kanji ile "本" şeklinde yazılır. Japon yazı sisteminin karmaşık gibi görünse de bu dili hiç bilmeyen herhangi bir insan bile Japonca yazılmış bir metine bakarak Kanjileri, Hiragana ve Katakana harflerinden kolayca ayırt edebilir.



Hiragana temel japon hece alfabesidir. Bunu kesinlikle ezberliyoruz :) Ben bir ucundan başladım. Ezberim pek kuvvetli değildir, önce ezberlemek için alfabeye alıcı gözüyle baktım, o kadar da kötü görünmüyor... Ana kısımı ezberleyelim gerisi gelecek gibi. Biz kursta şimdilik sadece hiragana göreceğiz. Dil bilgisine geçtiğimizde ise daha hızlı işlemek adına latin harflerini kullanacakmışız...

2 yorum:

  1. Bunu nasıl ezberliyeceğiz bir yardım edermisin ya bu şekilleri mi öğrenecez şimdi biz lütfen yardım :D

    YanıtlaSil
  2. Yaza yaza... Benim için en yararlısı yazmaktı. Kendim cümleler uydurur yazardım. Görunduğu kadar zor değil. Gözünüzde büyütmeyin, bir ucundan başlayın derim :)

    YanıtlaSil