25 Ekim 2009 Pazar

Ders -5

Ders 5 ve diyalogu siteye yüklenmiştir, alıştırmaları da yakında gelir :)
Derslere çok ara verdim ama bırakmış değilim. Devamı gelecek...

Faydalı linkler kısmında da ufak bir eklememiz var: JapaneseClass. Burası Japonca derslerinden ziyade kelime ve kanji üzerine. Kelime ve kanji bilginizi test ederek arttırabileceğiniz ingilizce bir site. İleride belki kelime kısmında Türkçe desteği verilebilir. Özellikle istatistikler kısmında ilerleyişinizi görmeniz eğlenceli oluyor. Testler latin harfleriyle değil, hiragana, katakana ve kanji olduğu için pratik yapmak iyi oluyor...

5 yorum:

  1. ramiz bilgin28 Ekim 2009 03:19

    öncelikle iyi günler..size kocaelindeki japonca kursu ile ilgili bi kaç soru sormak istiyorum...

    -kursta kaç kur veriliyor?

    -kurs sonunda kursiyerin gelebileceği seviye nedir(yani kurs sonunda gazete okur, film izler, derdini anlatır gibi)

    -son olarak saatler hakkında bilgi verebilirmisin?

    şimdiden teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  2. merhaba,
    geçen sene 4 kur açılmıştı ama öğretmenlerin biri ayrıldığı için bu yıl sadece 2 kur açılacak gibi görünüyor ne yazıkki... ben 2. kuru bitirdim, açılırsa 3.ye gitmek istiyorum.

    ikinci kur sonunda bayağı derdini anlatabiliyorsun. Yalnız anlama konusu daha güç çünkü farklı ekler kalıplar kullanıldığında anlaşılması güç oluyor. Okumada biraz zayıfız, çok az kanji öğrendik ama kanji ezberlemek öğrenciye kalıyor zaten... neyin nasıl kullanıldığına dair temel atıldıktan sonra ilerletmek kişiye kalıyor.

    Saatler hakkında pek bilgim yok, 3.kurdan ses çıkmadığı için kursa gitmiyorum. Ama birinci kurun dersleri yakında başladı...

    YanıtlaSil
  3. Ben ni' yi -e, -a eki olarak biliyordum matrixsakini?

    Zaman bildirir diye yazmışsın. Çift anlamlı mı kullanılıyor yoksa ben mi yanlış biliyorum?

    YanıtlaSil
  4. İki anlamı olsa iyi! Ama çok daha fazla anlamı var ni'nin... Birkaç örnek vereyim:

    "Kôgi wa 4ji ni owarimasu / Ders saat 4'te bitiyor", "5-gatsu ni ikimasu / Mayısada gidiyorum", "Amerika ni kaeru / Amerika'ya dönüyorum", "Ali-san ni moraimashita / Ali'den aldım", "Veli-san ni agemashita / Veli'ye verdim", "Watashi wa ima niwa ni imasu / Şimdi bahçedeyim"

    Yani duruma göre yönelme, bulunma, zaman gibi farklı anlamlar içerebiliyor...

    YanıtlaSil
  5. Akla esen her yerde kullanılmalık sanki :)

    YanıtlaSil